Pescuitul Crapului | Alegerea echipamentului fiind atrași de cum arată

În acest capitol

Capcana atracției vizuale

Frumusețe vs. funcționalitate

Legătura dintre aspectul vizual, funcționalitatea, performanța și prețul produsului

Transcriere audio

Deși l-am plasat la jumătatea listei, pentru unii dintre noi, aspectul vizual s-ar putea să fie principalul criteriu de selecție. Când este „dragoste la prima vedere”, nu mai contează nici cât costă, nici că nu oferă performanțe maxime.

Mi-a spus cineva la un moment dat de ce nu e bine să te grăbești să te însori cu o femeie frumoasă dar proastă. Deoarece frumusețea se duce și rămâi cu proasta. Cam așa se întâmplă și atunci când cumpărăm fiind orbiți de modul în care arată produsul respectiv: ne grăbim să dăm banii dar vom constata destul de repede că nu este chiar ce ne trebuie, că nu suntem mulțumiți de ce ne oferă sau pur și simplu nu ni se potrivește.

Este firească tentația să apreciem lucrurile după aspect. Dacă ne place cum arată, în subconștient vom crede că este un produs de calitate. În realitate însă, de cele mai multe ori se aplică zicala „afară-i vopsit gardu’, înăuntru-i leopardu’”.

Deși modul în care arată este primul element care ne atrage sau, dimpotrivă, ne respinge, latura estetică ar trebui lăsată la final în luarea deciziei de cumpărare, abia după ce am stabilit că din punct de vedere tehnic și funcțional produsul respectiv este ce ne trebuie. Similar, nu ar trebui să respingem un produs performant și calitativ doar pentru că nu ne place din punct de vedere vizual. Altfel, riscăm să cumpărăm, să le zicem „bibelouri”, produse care arată bine și la care ne uităm cu admirație dar a căror utilitate practică și fiabilitate sunt scăzute.

Ideal ar fi să cumpărăm produse care arată bine, calitative și performante. Din experiență știu însă că această combinație este destul de rară și, în consecință, vine cu un preț pe măsură.

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *